• اجاره دستگاه زردی

    انجام تست زردی نوزاد بدون نیاز به خونگیری و بدون درد در منزل

  • درمان تضمینی زردی نوزادان در منزل با دستگاه زردی

    ارسال کارشناس برای آموزش رایگان

  • نوین طب ایران

    اجاره جدیدترین دستگاه های فتوتراپی دیجیتال و اتوماتیک دارای تائیدیه از وزارت بهداشت و درمان

درمان زردی نوزاد در منزل با جدیدترین دستگاههای فتوتراپی

دستگاه زردی نوزاد یا دستگاه فتوتراپی یک وسیله پزشکی است که برای درمان زردی نوزاد استفاده می‌شود. این دستگاه از نورهای مرئی خاصی با طول موج خاصی استفاده می‌کند تا کمک به تجزیه و تخریب بیلی‌روبین (ماده‌ای که زردی نوزاد ایجاد می‌کند) در خون نوزاد کند.استفاده از این دستگاه به صورت غیرتهاجمی و بدون درد می باشد.

این سیستم با ساز و کاری علمی و مدبرانه سبب می شود زردی نوزاد بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف شود.

شیوه ای که در معالجه زردی نوزادان بکار گرفته می شود تابش نور با طول موجی ویژه به قسمت هایی از بدن نوزاد می باشد.در این روش از نور خاصی برای تغییر فرم بیلی روبین به کار برده می شود و سرانجام نوزاد به صورت مناسب تری می توان بیلی روبین را مرتب سازی نماید.

رضایت مشتری عزیزمون از نوین طب ایران و دریافت مشاوره و آموزش های ارائه شده در ارتباط با درمان زردی نوزاد عزیز شون

رضایت مشتریان

اگرچه این شیوه درمانی بدون ریسک و مطمئن بوره و خیلی کم عوارض جانبی در پی خواهد داشت ولی برای معمولا برای نوزادان چشم بند های ویژه ای به کار می گیرند تا چشم آنها در مقابل نور دستگاه زردی در امان بماند.

 بدن نوزاد در موضع نور های سفید، سبز یا آبی واقع می شود به نوعی که به اکثر بخش های پوست نوزاد این نور ها بتابند.در این وضعیت از نوزاد برای خاطر جمعی از پایین آمدن میزان بیلی روبین خون آزمایش خون گرفته می شود. پایین آمدن بیلی روبین را می توان طی 4 الی 6 ساعت رویت نمود. نوزادان نارس را حتی زمانی که در حال معالجه به شیوه فتوتراپی هستند می توان شیر داد.

درمان زردی نوزاد

فرم دریافت قیمت و مشاوره دستگاه زردی

لطفا صبر کنید

رضایت والدین عزیز از نحوه استفاده از دستگاه زردی

رضایت مشتریان

لیست قیمت اجاره دستگاه زردی

دارای سنسور تشخیص نوزاددارد
دارای سنسور دمادارد
تایمر دیجیتالدارد
پرده محافظ چشم و نمایشگر طول عمر لامپدارد
ایاب و ذهابرایگان
آموزش در محل رایگان
هزینه اجاره دستگاه تماس گرفته شود
دارای سنسور تشخیص نوزاددارد
دارای سنسور دمادارد
تایمر دیجیتالدارد
پرده محافظ چشم و نمایشگر طول عمر لامپدارد
ایاب و ذهابرایگان
آموزش در محل رایگان
هزینه اجاره دستگاه تماس گرفته شود

اجاره دستگاه زردی LED تونلی ۳ بعدی اینتنسیو ۱۲ لامپ

دارای سنسور تشخیص نوزاددارد
دارای سنسور دمادارد
تایمر دیجیتالدارد
پرده محافظ چشم و نمایشگر طول عمر لامپبا قابلیت پخش نور ۳ بعدی از زیر و اطراف جهت درمان تا بیلیروبین ۲۰بدون نیاز به چشم بند‌

************************
دارای کاور و تشک یکبار مصرف و قابلیت تنظیم شدت نور از ۴ لامپ تا ۱۲ لامپ -دارای سنسور تشخیص نوزاد

ایاب و ذهابرایگان
آموزش در محل رایگان
هزینه اجاره دستگاه تماس گرفته شود

درمان تضمینی زردی نوزادان در منزل

اجاره جدیدترین دستگاه های فتوتراپی دیجیتال و اتوماتیک دارای تائیدیه از وزارت بهداشت و درمان

66056904 – 88621836

09126871978 – 09307588204

خدمات درمانی نوین طب

خدمات درمانی نوین طب شامل یک گروه حرفه ای از کارشناسان نوزادان و کادر پرستاری است که با در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات پاسخگوی شبانه روزی بیماران جهت درمان زردی نوزادان در سریعترین زمان ممکن است.

علاوه بر این در زمان درمان سایر خدمات از جمله آموزش نحوه استفاده از دستگاه ها، مشاوره شبانه روزی جهت آسودگی خاطر والدین گرامی و آزمایش زردی بدون نیاز به خونگیری با استفاده از دستگاه بیلی روبین متر پوستی (بیلی چک) توسط کارشناسان تیم ما قبل از شروع درمان، در حین درمان و در نهایت در پایان درمان زردی انجام می پذیرد.

دستگاه زردی نوزاد


*درمان تضمینی زردی نوزادان در منزل*

اجاره جدیدترین دستگاه های فتوتراپی دیجیتال و اتوماتیک در انواع 4، 6 و 8 لامپ، دارای تأییدیه از وزارت بهداشت و درمان.

دستگاه ها در انواع پایه دار دو طرف باز و اطاقدار طراحی شده اند که هر دو نوع دارای تایمر دیجیتال، نمایشگر طول عمر لامپ، سنسور دما و آلارم هشدار دهنده می باشند.


*انجام تست زردی بدون نیاز به خونگیری و بدون درد در منزل*

انجام تست زردی بدون نیاز به خونگیری و بدون درد در منزل شما و اعلام نتیجه تست در همان لحظه با صرف کمترین زمان و هزینه با استفاده از دستگاه بیلی چک (بیلی روبین متر پوستی) ساخت کشور آمریکا دارای تأییدیه از وزارت بهداشت و درمان.این دستگاه ها مرتبا کالیبراسیون می شوند و از نظر دقت کاملا قابل اطمینان می باشند.

گروه خدمات درمانی نوین طب در زمان درمان ، پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان می باشد.

درمان تضمینی زردی نوزادان با اجاره دسـتگاه زردی

کارشناسان ما با توجه به فاکتورهایی از قبیل میزان زردی، سن، وزن نوزاد وگروه خونی نوزاد و مادر دستگاه مورد نیاز شما را پیشنهاد می کنند. شما والدین محترم می توانید با تجویز پزشک و مشاوره کارشناسان ما اجاره دستگاه فتوتراپی را انجام بدهید و زردی نوزادتان را در منزل و بدون هیچ نگرانی ای درمان نمایید. کلیه دستگاه های این شرکت دارای تاییدیه از وزارت بهداشت و درمان می باشد.

توجه:

نوع لامپ و مدت زمان کارکرد آنها کلیدی ترین نکته در دستگاه های فتوتراپی می باشد. در زمان اجاره دستگاه حتما به این نکته تأکید نمایید.

نوین طب ایران با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان

66056904 – 88621836

09126871978 – 09307588204

فروش و اجاره انواع دستگاه زردی

دستگاه زردی تونلی ۳ بعدی ۸ لامپ بدون نیاز به چشم بند با قابلیت تغییر میزان نوردهی از ۴ لامپ تا ۸ لامپ جهت درمان زردی از بیلی روبین ۱۰ تا ۱۶.دارای سنسور تشخیص نوزاد ،سنسور دما،تایمر دیجیتال،پرده محافظ چشم و نمایشگر طول عمر لامپ.

تلفن های تماس:

66056904 – 88621836

09126871978 – 09307588204

دستگاه زردی LED تونلی ۳ بعدی اینتنسیو ۱۲ لامپ با قابلیت پخش نور ۳ بعدی از زیر و اطراف جهت درمان تا بیلیروبین ۲۰بدون نیاز به چشم بند‌. دارای کاور و تشک یکبار مصرف و قابلیت تنظیم شدت نور از ۴ لامپ تا ۱۲ لامپ .دارای سنسور تشخیص نوزاد ،سنسور دمای بدن نوزاد ، تایمر دیجیتال و نمایشگر طول عمر لامپ.

تلفن های تماس:

66056904 – 88621836

09126871978 – 09307588204

دستگاه زردی ۶ لامپ فیلیپس آلمان جهت درمان زردی تا بیلی روبین ۱۵ دارای سنسور دما، آلارم هشدار دهنده ،نمایشگر طول عمر لامپ میباشد.دوطرف دستگاه باز بوده و قابلیت گردش هوا و کاهش دما را دارد.

تلفن های تماس:

66056904 – 88621836

09126871978 – 09307588204

زردی نوزاد

زردی نوزاد یک مشکل غیر عادی نیست که تنها برای نوزاد شما اتفاق افتاده باشد.بیلی روبین یک رنگدانه زرد است که در خون و مدفوع افراد است.گاهی اوقات کبد نمی تواند بیلی روبین را در بدن دفع کند. هنگامی که بدن نوزاد بیش از حد بیلی روبین دارد پوست زرد  خواهد شد، این وضعیت زردی نامیده می شود.در تمامی نوزادان درجاتی از آن وجود دارد (بالاتر از ۲ میلی گرم بر دسی لیتر) اما زمانی که عدد این زردی به بالاتر از ۵ میلی گرم بر دسی لیتر می‌رسد به مرحله قابل مشاهده با چشم می‌رسد و پزشک معالج تشخیص زردی می‌دهد و با آزمایش بیلی روبین عدد و درجه‌ی قطعی و دقیق آن مشخص می‌شود.

زردی در نیمی از نوزادان ترم (نوزادی که بیشتر از ۳۷ هفته یا بیشتر را در رحم مادر گذرانده) و ۸۰ درصد نوزاد پره ترم (نوزادی که کمتر از ۳۷ هفته را در رحم مادر گذرانده است) دیده می‌شود.

زردی نوزاد تازه متولد شده هنگامی اتفاق می افتد که کودک سطح بالایی از بیلی روبین در خون داشته باشد. بیلی روبین ماده زردی است که بدن هنگام جایگزینی گلبول های قرمز قدیمی ایجاد می کند.کبد به تجزیه ماده کمک می کند بنابراین می توان آن را از بدن در مدفوع خارج کرد. سطح بالای بیلی روبین باعث می شود پوست و سفیدی چشم کودک زرد به نظر برسد. به این زردی گفته می شود.

دستگاه زردی

علل زردی نوزاد

طبیعی است که سطح بیلی روبین کودک پس از تولد کمی زیاد باشد. هنگامی که کودک در رحم مادر رشد می کند ، جفت بیلی روبین را از بدن کودک خارج می کند.جفت عضوی است که در دوران بارداری برای تغذیه کودک رشد می کند. بعد از تولد ، کبد کودک شروع به انجام این کار می کند. ممکن است مدتی طول بکشد تا کبد کودک بتواند این کار را به طور موثر انجام دهد.

بیشتر نوزادان دارای زردی پوست یا زردی هستند. به این زردی فیزیولوژیکی می گویند. این معمولاً در سنین 2 تا 4 روزگی کودک قابل مشاهده است. بیشتر اوقات مشکلی ایجاد شود و در عرض 2 هفته از بین می رود.در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ممکن است دو نوع زردی دیده شود. هر دو نوع معمولاً بی ضرر هستند.

زردی نوزاد

زردی شیردهی در نوزادان شیرده در طی هفته اول زندگی مشاهده می شود. این احتمال بیشتر زمانی رخ می دهد که نوزادان به خوبی شیر نخورند یا شیر مادر دیربه نوزاد داده شود و منجر به کم آبی بدن می شود.

زردی شیر مادر ممکن است در برخی از نوزادان سالم که از شیر مادر تغذیه می کنند ، پس از روز 7 تولد ظاهر شود. به احتمال زیاد طی هفته های 2 و 3 به اوج خود می رسد ، اما ممکن است در یک ماه یا بیشتر در سطح پایین باقی بماند. این مشکل ممکن است به دلیل تأثیر مواد موجود در شیر مادر بر تجزیه بیلی روبین در کبد باشد.

چه زمانی باید نگران زردی نوزاد باشیم؟

زردی برای نوزادانی جدی تر است:

که متولد قبل از 37 هفته باشند

 هنگام تولد کمتر از 2500 گرم وزن دارند

که گروه خونی آنها با گروه خونی مادرانشان ناسازگار است

که در اوایل زندگی به خصوص در 24 ساعت اول دچار زردی می شوند

زردی آن به دست و پاها منتقل شده است

بعد از تولد کبودی یا تورم زیادی در زیر پوست سر (به نام caput) دارند

خواهران و برادران آنها هنگام تولد زردی داشتند و نیاز به درمان با انتقال خون داشتند (خون کودک برداشته شده و جایگزین می شود).

چه زمانی باید نگران زردی نوزاد باشیم

آشنایی کامل با کارایی دستگاه زردی

دستگاه زردی که به همان دستگاه فتوتراپی معروف است همانطور که از نام آن مشخص است برای معالجه زردی نوزاد به کار برده می شود. فتوتراپی در حقیقت به مفهوم معالجه توسط فوتون ها و نور ها می باشد.

همان گونه که مستحضرید یکی از بیماری های رایج در میان نوزادان تازه به دنیا آمده زردی یا یرقان می باشد. برای معالجه این بیماری از سیستم هایی که عوارض آن خیلی کم است یا به بیان دیگر عوارضی ندارند دستگاه فتوتراپی نوزاد است.

بررسی و معالجه اولیه و فوری زردی می تواند از ایجاد عوارض جدی پیشگیری نماید. از عوارض جدی و درمان نشدن یرقان می توان فلج مغزی، عقب ماندگی ذهنی، مشکل در اعتدال حرکتی، ناهنجاری های دندانی، ناشنوایی و حملات صرعی را نام برد که به هیچ عنوان درمان شدنی نیستند.

زردی پوست نوزاد معمولا از صورت آغاز شده و زمانی که میزان بیلی روبین در خون افزایش یافت به شکم و پا ها وسعت می یابد.استفاده از دستگاه فتوتراپی یکی از مرسوم ترین روش های درمان این بیماری است که در پایین آمدن میزان بیلی روبین اهمیت بسزایی دارد.این دستگاه فرم و ساختار مولکولی بیلی روبین را عوض می نماید. نور درمانی اجازه می دهد گلبول های قرمز در زیر پوست از بین رفته و همچنین از خون و پوست خارج شده و دفع شود.

نکات مهم هنگام استفاده از دستگاه فتوتراپی برای درمان زردی نوزاد

استفاده از دستگاه فتوتراپی در منزل برای درمان زردی نوزاد نیازمند رعایت یکسری نکات می باشد. در زیر نکات مهمی را که باید در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم:

رعایت دستورالعمل توصیه شده: حتماً دستورالعمل توصیه شده توسط پزشک را رعایت کنید. هر پزشک ممکن است راهنمایی‌ها و مشخصات خاصی برای استفاده از دستگاه فتوتراپی برای نوزاد شما داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل را به دقت رعایت می کنید.

محیط مناسب: دستگاه فتوتراپی نیاز به محیطی خاص دارد. آن را در یک اتاق که دارای نور محیطی کم است قرار دهید. از نور مستقیم خورشید و نور روشنی که به صورت مستقیم روی نوزاد می‌تابد، پرهیز کنید.

حفظ دمای مناسب: نگهداری دمای مناسب در اتاق بسیار مهم است. دمای اتاق باید حدوداً ۲۴-۲۶ درجه سلسیوس باشد. همچنین، دمای بدن نوزاد را نیز تحت نظر داشته باشید و به حفظ دمای بدن مناسب او اهمیت بدهید.

حفظ رطوبت: حفظ رطوبت مناسب در محیط اطراف نوزاد نیز اهمیت دارد. معمولاً مرطوب سازی هوا در اتاق توصیه می‌شود تا از خشکی پوست نوزاد جلوگیری شود.

حفظ راحتی نوزاد: مطمئن شوید که نوزاد در حین استفاده از دستگاه فتوتراپی راحت است. این شامل اطمینان از صحت وسایلی مانند ماسک‌های حفاظتی و پوشش محافظتی می‌شود که بر روی چشم‌های و صورت نوزاد قرار می‌گیرد.

رعایت بهداشت شخصی: همیشه دست‌های خود را قبل و بعد از لمس دستگاه فتوتراپی و همچنین قبل از لمس بدن نوزاد بشویید. این کار باعث کاهش ریسک عفونت‌ها می‌شود.

محافظت از چشم‌ها: اگر دستگاه فتوتراپی دارای نور مستقیم است، حتماً از محافظت چشم‌های نوزاد اطمینان حاصل کنید. از عینک محافظ یا ماسک‌های حفاظتی مخصوصی استفاده کنید تا از تماس مستقیم نور با چشم‌های نوزاد جلوگیری شود.

رعایت زمان استفاده: دستگاه فتوتراپی باید به طور معمول طبق دستورالعمل پزشک به مدت مشخصی استفاده شود. دقیقاً زمان تعیین شده را رعایت کنید و دستگاه را در زمان مناسب خاموش کنید.

پوشاندن سایر بخش‌های بدن: هنگام استفاده از دستگاه فتوتراپی، بهتر است بخش‌های بدن نوزاد که نیاز به درمان ندارند، با پوشش مناسبی مثل پتو یا لباس پوشانده شوند. این کار از ارتباط غیرمستقیم نور با بخش‌هایی از بدن که نیاز به درمان ندارند جلوگیری می‌کند.

نظارت مداوم: حتماً در طول استفاده از دستگاه فتوتراپی، نوزاد را به طور مداوم تحت نظر داشته باشید. از تغییرات ناگهانی در رفتار، وضعیت یا رنگ پوست نوزاد آگاه شوید و در صورت نگرانی به پزشک مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که این نکات تنها راهنمایی هستند و در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی، بهتر است با پزشک یا متخصص مربوطه مانند کادر درمانی نوین طب  مشورت کنید.با رعایت این نکات، شما می‌توانید از دستگاه فتوتراپی بهره‌برداری صحیح و ایمنی داشته باشید.

زردی پوست نوزاد معمولا از صورت آغاز شده و زمانی که میزان بیلی روبین در خون افزایش یافت به شکم و پا ها وسعت می یابد.استفاده از دستگاه فتوتراپی یکی از مرسوم ترین روش های درمان این بیماری است که در پایین آمدن میزان بیلی روبین اهمیت بسزایی دارد.این دستگاه فرم و ساختار مولکولی بیلی روبین را عوض می نماید. نور درمانی اجازه می دهد گلبول های قرمز در زیر پوست از بین رفته و همچنین از خون و پوست خارج شده و دفع شود.

زمان دقیق استفاده از دستگاه زردی

چه زمانی استفاده از دستگاه بایستی آغاز گردد؟

پژوهشات متعدد نشان می دهد که کم و بیش از ۱۰۰۰ نوزادی که در آمریکا متولد می شوند و در قسمت مراقبت از نوزادان واقع می شوند حدودا ۴ الی ۵۰ نوزاد به دستگاه زردی نوزاد احتیاج پیدا می کنند و همین مقدار هم بعد از مرخص نمودن برای فتوتراپی بایستی دوباره در همین بخش بستری شوند.

تراکم خاص و جامع، جمع شدن گلبول قرمز در سرم خون که بایستی فتوتراپی در آن شروع شود ناپایدار است و به موارد متنوعی وابسته است:

•میزان کلی گلبول قرمز در سرم خون
•میزان سن بارداری مادر نوزاد
•سن نوزاد به ساعت و در موقع تست
•هر نوع علل خطر ساز شخصی برای هیپربیلی روبینمی
علل خطرساز در دچار شدن به هیپربیلی روبینمی حاد و کرن ایکتروس نظیر :
•افت گلوکز، فسفات
•خفگی
•حالت گیجی و خواب آلودگی
•متغیر بودن دما
•بیماری ایزوایمیون همولیتیک
•سپسیس
•اسیدوز، پایین آمدن میزان بی کربنات مایع بیرون سلولی و واقع شدن ph خون در حدود اسیدی می باشد.
•هیپربیلی روبینمی

زمان دقیق استفاده از دستگاه زردی نوزاد

زمان شروع درمان با دستگاه زردی

برای یاری رساندن به پزشکان در مشخص نمودن زمان شروع درمان به وسیله دستگاه زردی ، آکادمی پزشکی اطفال آمریکا(APP) در ارتباط بد هیپربیلی روبینمی ضوابطی و مقرراتی را برای تدبیر هیپربیلی روبینمی در نوزادانی که هفته ۳۵ بارداری را طی نموده اند عرضه نموده اند.این ضوابط نظیر پروسه های متناهی است برای کنترل زردی در بخش های مراقبت نوزادان ، همچنین نسخه هایی برای شروع فتوتراپی که مطابق جوانب کلی گلبول قرمز سرم خون، میزان سن بارداری، سن ساعتی نوزادان و علل خطرساز شخصی هستند.

هیچ نوع نسخه ای مبنی بر دلایلی در خصوص پیشنهادهایی برای فتوتراپی در نوزادان نارس و سن بارداری کمتر از ۳۵ هفته موجود نمی باشد.با توجه به این متون مرجعی که اکثرا از آن بهره می گیرند جدول هایی را مهیا نموده اند. یک حساب سطحی و سرسری در NICU شروع به کارگیری دستگاه زردی را موقعی می داند که میزان سرمی گلبول قرمز معمولا بیشتر از 5 برابر وزن در زمان تولد است. به عنوان مثال در نوزاد ۲ کیلویی فتوتراپی در سطح گلبول قرمز ۱۰(mg/DI) شروع می شود.

نحوه عملکرد دستگاه زردی

نحوه عملکرد دستگاه زردی نوزاد چگونه است؟ فتوتراپی حدود 40 سال است که به یک معالجه مطمئن برای زردی نوزادان مبدل گشته است. عوارض حاصل از این عمل بسیار ناچیز و معمولا ضعیف است.بالا رفتن تبخیر غیر ملموس آب و عکس العمل های پوستی در نوزادان دچار به زردی که تحت درمان با دستگاه فتوتراپی می باشند من جمله عمده ترین عوارض به حساب می آیند.

دستگاه زردی با هالوژن های نور که در یک محل خاص واقع است می تواند مسیر خون پوستی و بخار شدن غیر ملموس آب را به وسیله پوست تکثیر نماید.این موضوع در نوزادان نارسی حائز اهمیت است که کارایی مرتبط به بازدارنده های پوستی بنا به دلایلی همچون نارس بودن با ریسک روبه رو و در مقابل آب بسیار نفوذ پذیر می باشد.

نحوه عملکرد دستگاه زردی

پژوهشات اخیر که در خصوص نوزادان نارس که به وسیله هالوژن های موضعی خاصی توسط نور فتوتراپی می شوند نشان دادند که بخار آب به وسیله پوست برخلاف نمناکی نسبی و درجه حرارت ثابت ۲۰ الی ۲۶ درصد بالا می رود.گمان می رود که فوتوتراپی به وسیله ساز و کاری به اسم فتو ریلکسیشن بالا می رود. شیوه این ساز و کار به صورت کاملی استنباط نشده است اما باور بر این است که اشاعه اکسید نیتریک به وسیله S-nitrosothiol حاصل می شود.

 با دقت به بالا رفتن بخار شدن ناملموس آب پیشنهاد هایی برای نگهداری مایعات تا ۱۰ ml/kg/d در نوزادانی که در زمان تعیین شده متولد شده اند وجود دارد که تنها روش جذب دهانی مطلوب و کافی می باشد و نیازی نیست این مایعات از طریق رگ به بدن تزریق شوند.بالا رفتن بخار آب به واسطه پوست در نوزادان نارس در فتوتراپی مبنی بر LED درج نشده است.

نحوه عملکرد دستگاه زردی

معمولا دو گونه لامپ در این دستگاه به کار برده می شود که عبارتند از:

•لامپ های معمولی معروف به فلوئورسنت
•لامپ های LED

در حال حاضر اقسام دستگاه فتوتراپی با لامپ های LED برای معالجه زردی نوزاد بسیار استعمال دارد چرا که تاثیر این گونه لامپ ها در معالجه زردی بیشتر می باشد و سبب کم شدن آب بدن نوزاد در طی درمان نمی شود. مطلوب ترین نوری که در سیستم فتوتراپی استفاده می شود نور آبی است.

انواع لامپ در دستگاه فتوتراپی

اثربخشی نور آبی در معالجه زردی از دیگر نور ها بیشتر است چرا که همانگونه که مستحضرید از نور سبز، زرد، سفید و … می توان برای این عمل استفاده نمود. هر چند امکان دارد نور آبی همواره در دسترس نباشد پیوست به اینکه عوارض جانبی آن از دیگر لامپ های رنگی بیشتر است. نور سفید معمولا مطلوب ترین و بهترین انتخاب برای جایگزینی نور آبی است.

نور درمانی با دستگاه نوزاد نخستین ، مطلوب ترین و مناسب ترین انتخاب برای معالجه زردی در نوزادان می باشد. این شیوه کم و بیش در بیشترین موارد به وسیله پزشک تجویز می گردد به استثنای زمانی که زردی خیلی حاد باشد. در این صورت بایستی تعویض خون انجام گیرد.

انواع لامپ در دستگاه فتوتراپی

درمان زردی نوزاد توسط دستگاه فتوتراپی

نحوه درمان زردی در نوزادان به وسیله دستگاه بصورت زیر می باشد:

پیش از درمان نوزاد

لوله IV یک لوله کوچکی می باشد که در سیاهرگ نوزاد واقع می شود تا بدین وسیله به او غذا و دارو ارسال شود.

آزمایش خون

پزشک معالج معمولا از نوزاد نمونه خون گرفته و برای مشخص نمودن میزان گلبول قرمز موجود در آن مورد آزمایش قرار می دهد. پزشک امکان دارد چند بار از خون نوزاد نمونه بگیرد و آن را بررسی نماید

درمان زردی نوزاد توسط دستگاه فتوتراپی

درمان زردی نوزاد

در زمان درمان نوزاد معمولا یک یا چند لامپ در قسمت فوقانی سر نوزاد قرار داده و کلیه لباس های او را به غیر از پوشک از بدن او خارج نموده و نوزاد را به پشت می خوابانند تا حداکثر مقدار نور به بدن او بتابد.

یا اینکه امکان دارد نوزاد را بر روی یک تشک نوری انعطاف پذیر قرار دهند. یا اینکه پزشک نوزاد را داخل یک پد نور بپیچاند. در این شرایط با یک چشم بند روی چشم های نوزاد را پوشانده تا چشم های او در مقابل نور در امان بماند. پزشک معالج نوزاد را با دقت بسیار زیر نظر می گیرد.

هنگامی که میزان بیلی روبین خون نوزاد تا حد کافی کاهش یافت لامپ ها را خاموش می کنند. ۲۴ ساعت بعد از پایان معالجه مجدد از خون نوزاد تست گرفته می شود تا میزان بیلی روبین خون او را ارزشیابی نمایند. اگر میزان آن به میزان کافی کاهش یافته باشد درمان به پایان رسیده است.

درمان زردی نوزاد

تغذیه نوزادی که در دستگاه زردی قرار دارد

نوزاد قرار داده شده در زیر دستگاه زردی به صورت معمولی تغذیه می شود. اما در مواردی شاید لازم باشد که به او شیر بیشتری داده شود تا بیلی روبین خون به واسطه مدفوع، فوری از بین رود. پزشک معالج در زمان تغذیه نوزاد لامپ ها را خاموش می نماید.

بررسی عملکرد قلب

بررسی عملکرد قلب که به ECG یا EKG مشهور است نظیر پد هایی است که بر روی پوست نوزاد چسبیده می شود تا اعمال الکتریکی قلب او را درج نماید. این عمل برای بررسی تعامل قلب در زمان اعمال فتوتراپی صورت می گیرد.

ورودی و خروجی

پزشک معالج بایستی آگاه باشد که نوزاد در زمان قرارگیری در دستگاه به چه میزان مایعات نظیر شیر خشک، شیر مادر یا مایعاتی که به وسیله لوله های درون وریدی مصرف نموده است.به پزشک در خصوص وضعیت و بازه زمانی تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک شرح دهید. و پزشک بایستی در خصوص مقدار دفع ادرار و مدفوع نوزاد معلوماتی داشته باشد. پوشک نوزاد را پس از تعویض نزد خود نگه دارید تا پزشک آنها را وزن نماید و مقدار دفع ادرار و مدفوع نوزاد را معلوم نماید.

علائم حیاتی

پزشک معالج ضربان قلب، میزان تنفس، درجه حرارت بدن نوزاد و فشار خون را بایستی مورد وارسی قرار دهد. همچنین بایستی به وسیله استتوسکوپ به صدای قلب و ریه نوزاد گوش دهند. پزشک کلیه این نشانه ها را برای آگاهی یافتن از شرایط نوزاد مورد وارسی و ارزشیابی قرار می دهد.

تغذیه نوزاد در زمان قرار گرفتن در دستگاه زردی

اطلاع از کیفیت دستگاه زردی نوزادان

دستگاه زردی بایستی از کیفیتی مطلوب برخوردار باشد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت:

•دارای حسگر تشخیص نوزاد و به صورت خودکار خاموش و روشن شود.
•از دماسنج خیلی دقیقی برخوردار باشد تا دمای محوطه زیر سیستم و دمای بدن نوزاد را به خوبی اندازه گیری نماید.
•درج زمان دقیق معالجه نوزاد
•اعلام صوتی و نشان دادن پیام در زمان پایان عمر مفید منابع نوری سیستم
•فقدان اشعه UV
•بدون ایجاد گرما در زیر سیستم و سامانه فن خودکار
•مصرف پایین
•زنگ خطر در زمان بالا رفتن درجه حرارت بدن نوزاد
•بسیار مطمئن و به کارگیری آسان

درمان زردی نوزاد

عوارض جانبی بعد از اعمال دستگاه فتوتراپی

بعضی مسائل ناچیز نظیر مدفوع شل یا بثورات پوستی امکان دارد مشاهده شود که همواره بعد از اعمال فتوتراپی این عوارض جانبی رفع می شوند.

به وسیله نیروی این طول موج از نور، قسمت هایی که در برابر نور واقع می شوند روزنه ای برای ورود نیرویی می شود که یک راست به گلبول های قرمز خون این نوزادان وارد می شود.

این گلبول های قرمز با توجه به عللی مورد حمله زردی واقع شده اند با توجه به نیرویی این نور مخصوص از بین رفته و بیلی روبین های تازه ای جای آنها را می گیرند و این یعنی عامل زردی پایین آمده و زردی نوزادان التیام یافته است.

با بکارگیری این دستگاه و ابزار آلات جانبی آن که در فرایند درمان مورد استعمال واقع می شوند می توان بعد از 2 الی 3 روز زردی نوزادان را برطرف نمود.

عوارض جانبی بعد از اعمال دستگاه فتوتراپی

اجاره دستگاه زردی

دستگاه فتوتراپی (اجاره دستگاه زردی)وسیله ای است که با تابش نور با طول موج مخصوص (حدود 460 نانومتر) به پوست نوزاد، با شدت و فاصله مناسب، موجب شکسته شدن بیلی روبین تجمع یافته در زیر پوست نوزاد شده که از طریق مدفوع دفع میشود .

معمولاً کودک برای یک یا دو روز برهنه و در حالیکه چشمها با یک پوشش محافظ پوشانده شده است  زیر نور مخصوص فتوتراپی قرار می گیرد.

اجاره دستگاه زردی

مقالات مفید

تست زردی

تست زردی اگر کودک شما زرد به نظر می رسد ممکن است پزشک انجام آز…

مزایای درمان زردی در منزل

مزایای درمان زردی در منزل مزایا درمان زردی در منزل،شایع ت…

عوارض نادیده گرفتن زردی

عوارض نادیده گرفتن زردی در صورتی که زردی درمان نشود چه عوار…

کدام نوزادان بیشتر در معرض زردی هستند

نوزادان در معرض زردی زردی بیماری است که در بدو تولد نوزادان…

علت زردی در نــوزاد

علت زردی در نــوزاد علت زردی نوزاد در اصل بالا بودن سطح رنگدان…

علائم زردی

شایعترین مشکل در نوزادان تازه متولد شده زردی است، برای مقابله با …

سوالات متداول

دستگاه زردی چیست؟

دستگاه زردی همانطور که از اسمش مشخص هست دستگاهی است برای درمان زردی در نوزادان

آیا دستگاه فتو تراپی همان دستگاه زردی است؟

بله دستگاه فتوتراپی نام دیگر دستگاه زردی می باشد

آیا اشعه دستگاه زردی برای نوزاد ضرر ندارد؟

در صورتی که نوزاد زردی داشته باشد خیر ضرر ندارد

گذاشتن نوزاد در دستگاه زردی به چشم نوزاد آسیب نمی رساند؟

خیر چشم نوزاد با یک پوشش محافظ پوشانده میشود

آیا نوین طب نحوه استفاده از دستگاه زردی را آموزش می دهد؟

بله نوین طب کارشناسانی را به صورت رایگان می فرستد که نحوه استفاده از دستگاه زردی را به متقاضیان آموزش دهند

اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
افشین امیدی

ممنون مطالب بسیار ارزشمند و خوبی بود فقط اینکه دستگاه زردی نوزاد برای شهرستان هم میفرستید ؟

مجید عباسی

آیا تست زردی نوزاد در منزل هم انجام میدهید؟

سپیده حسینی

سلام و ممنون از سایت خوبتون ….آیا ارسال دستگاه زردی برای اجاره هزینه ایاب و ذهاب دارد؟

Mahsa

قدیما میکفتن اگه بچت زردی داشت بزارش زیر نور مهتابی مادر هم فقط خنکی بجوره درست میشع نمیدونم این نظر قدیمیا درسته یا نه ولی بی تاثیر ام نمیتونه باسه

4.7/5 - (71 امتیاز)

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم و دریافت مشاوره