تست زردی نــوزاد در منزل

تست زردی نــوزاد در منزل

برای تشخیص زردی نوزاد و تعیین سطح آن راهکارهای مختلفی وجود دارد. مطمئن ترین راه‌کار انجام تست زردی نوزاد در منزل است. بهتر است قبل از مداخله برای انجام تست خودتان کودک را معاینه کنید. برای این کار قسمتی از پوست بدن را با انگشت فشار دهید اگر قسمت فشار داده شده زرد رنگ شد یعنی کودک مبتلا به این بیماری است. اما راه دیگری که تشخیص را آسانتر می کند معاینه چشم نوزاد و پوست صورت است چون بیماری از این دو نقطه شروع می شود و کم کم به بخش های دیگر کشیده می شود.

انجام تست زردی نوازد در منزل بدون درد و خونگیری با دستگاهای پیشرفته در نوین طب ایران

نوین طب ایران با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان

66056904 – 88621836

09126871978 – 09307588204

اگر با این روش ها پی به وجود بیماری بردید بهتر است برای آسایش حال نوزاد و همچنین خودتان تست تشخیص را در منزل انجام دهید. مراکز معتبر بسیاری هستند که این گونه خدمات را در منزل ارائه می دهند و از رفت و آمدهای اضافی به مراکز بهداشتی در این ایام کرونایی می کاهند. این مجموعه ها برای انجام تست زردی نوزاد در منزل باید تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و مزیتی که این گونه خدمات دارند جوابدهی سریع و در صورت لزوم اقدامات پزشکی سریع در منزل است.

 

تست زردی نــوزاد در منزل

ابتلای نوزادان به زردی

یک عارضه طبیعی که اغلب نوزادان در روزهای ابتدایی تولد به ان مبتلا می شوند، زردی است. این بیماری نگران کننده و بدون درمان نیست و والدین که فرزندان قبلی آن ها دچار چنین بیماری شده اند معمولا ریلکس تر با این موضوع برخورد می کنند و از درمان های خانگی استفاده می کنند.

حتما مطالعه کنید
آزمایش زردی در نوزادان چیست؟

البته درجه زردی هر میزانی که باشد درمان متفاوتی می خواهد برخی از سطح های بیماری کلا بدون درمان نوزاد بهبود پیدا می کند. اما بهبود بدون درمان فقط مختص نوزادانی است که سطح بیماری خیلی پایین باشد و نوزاد به جای پیشرفت بیماری روز به روز بهبود پیدا کند. بی توجهی به این بیماری و افزایش آن گاها خطرناک است و عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد. پس تنها کاری که باید کرد پیگیری سلامت نوزاد در روزهای ابتدایی و تشخیص بیماری است و اگر بیماری در سطح بالایی باشد باید مداخلات پزشکی برای درمان صورت پذیرد.

 

انواع روش های تست زردی در نوزادان در منزل

دستگاه بیلی چک

این دستگاه که امروزه استفاده از آن در مراکز ارائه خدمات مربوط به تشخیص و درمان زردی رایج شده است وسیله ساده برای سنجش و آزمایش بیماری و شمارش میزان بیلی روبین در سرم خون نوزادان از طریق پوست آن ها می باشد. مزیت این دستگاه این است که نیازی به خون گیری از نوزاد نیست و فقط از روی پوست می توان سطح بیماری و بیلی روبین را تشخیص داد.

این روش بی درد و غیر تهاجمی به گونه ای است که نوزاد به هیچ وجه متوجه انجام آن نمی شود و خطر ابتلا به عفونت نوزاد را تهدید نخواهد کرد. این تست در کمتر از ده دقیقه نتیجه ی آن معلوم می شود.

اگر بخواهید از این دستگاه زردی استفاده کنید بهتر است کودک در حالت آرامی باشد چون گریه و بی قراری ممکن است در نتیجه تست تاثیر بگذارد. سپس دستگاه بیلی چک به آرامی بر روی پیشانی نوزاد قرار داده می شود و پس از تماس دستگاه با پوست عملکرد آن شروع می شود و سطح بیلی روبین خون را مستقیما می سنجد.

حتما مطالعه کنید
 درمان زردی نوزاد

این دستگاه سرعت بالایی در سنجش بیلی روبین دارد و معمولا پس از تماس با دقت درجه بیلی روبین را با اعداد و ارقام نشان می دهد. نتیجه این تست دقیق است و می توان به آن اعتماد کرد فقط در صورتی نمی توان به نتیجه تست باور کرد که اولا دستگاه بی کیفیت باشد و ثانیا مشکلی داشته باشد.

 

آزمایش خون

آزمایش خون هم جزء روش های تشخیص زردی نوزاد می باشد. در پاره ای از مواقع تعیین سطح بیماری نوزاد تنها با آزمایش خون میسر است و باید از کودک نمونه خون گرفته شود. ممکن است نوزاد در طول فرایند نمونه گیری تا حدودی اذیت شود اما نتایج آن فوق العاده دقیق و قابل اعتماد است. در این روش احتمال خطا به صفر می رسد. با انجام این تست می توان تعیین کرد که برای درمان نوزاد چه روشی مناسب و جوابگو است.

 

مزایای استفاده از دستگاه بیلی چک نسبت به سایر تست های زردی

مهمترین نکته در تست زردی بیلی چک انتخاب یک دستگاه با کیفیت از یک کمپانی معتبر می باشد تا نتایجی که حاصل می شود قابل اعتماد باشد. استفاده از تست بیلی چک یک روش غیر تهاجمی می باشد که به خون گیری نوزاد نیازی ندارد. این تست در خانه و بدون نیاز به مراجعه بیمارستان انجام می شود‌.

این تست از انتقال بیماری ها، باکتری ها و یا خطر ابتلا به عفونت نوزاد در محیط های آلوده را کاهش می دهد چون شما با تهیه این تست در خانه سطح بیلی روبین را اندازه بگیرید. این مسئله تا حد زیادی از ناراحتی و استرس والدین می کاهد مجبور نیستند نوزاد را برای خونگیری به آزمایشگاه ها ببرند و با عفونت های بیمارستانی مواجه شوند.

حتما مطالعه کنید
زردی در نوزادان چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟

 

زردی در نوزادان

عوارض انجام این نوع تست

استفاده از این تست هیچ عوارضی برای نوزاد ندارد و تهدیدی متوجه او نمی شود و والدین بدون هیچ گونه آموزشی می توانند از این تست به راحتی استفاده کنند.

جواب دهی این تست در کمتر از چند دقیقه امکان پذیر است و از آنجا که دستگاه بک صفحه نمایش LCD دارد و جواب تست در آن با اعداد و ارقام نمایش داده می شود پس نیازی به دانش خاصی برای تفسیر تست نیست.

به دلیل نتایج قابل اطمینان این دستگاه در آزمایشگاه ها، کلینیک ها، بخش نوزادان بیمارستان، مراکز بهداشت و مراکز خدماتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که نتایج حاصل از آزمایش خون دقیق تر است اما ممکن است نوزاد برای خونگیری اذیت شود و حتی در برخی از موارد سطح بیلی روبین پایین است و نیازی نیست کودک را بخاطر زردی کم و قابل تشخیص با دستگاه های خانگی به آزمایشگاه و انجام آزمایش خون برد.

در ایران شرکت ها و مراکز درمانی زیادی هستند که با داشتن تست های بیلی چک در منزل فعالیت می کنند. شرکت نوین طب ایران انواع تست های زردی را عرضه می کند و از لحاظ کیفیت و اعتبار در سطح بالایی قرار دارند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

زردی نوزاد

 قطره بیلی ناستر بر کاهش زردی نوزاد تاثیری دارد؟

 قطره بیلی ناستر بر کاهش زردی نوزاد تاثیری دارد؟ علائمی مثل زرد شدن رنگ پوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره