اجاره دستــگاه فتوتراپی نوزاد

اجاره دستگاه فتوتراپی نوزاد

دستگاه فتوتراپی | نوین طب ایران : دستگاه زردی نوزاد یک درمان قطعی برای بیماری می باشد که در دو نوع دستگاه اتوماتیک فلورسنت و دستگاه اتوماتیک ال ای دی برای اجاره دادن وجود دارد. هر کدام از این دستگاه ها هم انواع مختلفی از لحاظ قدرت و کارایی دارند که باید با توجه به شرایط نوزاد دستگاه اجاره گرفته شود.

تولد نوزاد و حساسیت هایی که والدین نسبت به سلامتی او دارند همواره موضوع مهمی است و از زمانی که کودک به دنیا می اید در معرض ابتلا به انواع بیمارها قرار می گیرد. یکی از شایع ترین بیماری ها زردی است که حدود ۷۰ درصد از نوزادان به آن مبتلا می شود. ترس والدین از این مشکل آن ها را سمت درمان های زیادی می کشاند حتی قبل از تولد مادر اقدامات پیشگیرانه ای انجام می دهد تا نوزاد مبتلا نشود.

اما به هر حال هنوز هیچ راهی پیدا نشده تا از ابتلا نوزاد جلوگیری شود. اما از آنجا که درمان این بیماری آسان است پس تا حدودی از نگرانی های والدین کاسته است.

 

اجاره دستگاه فتوتراپی نوزاد

شرکت های اجاره دستگاه فتوتراپی

امروزه شرکت های زیادی با اجاره دستگاه زردی نوزاد قدم مهمی را در درمان نوزادان مبتلا به این بیماری بر میدارند. از انجا که زول درمان ابن بیماری معمولا چند روز است پس بیشتر خانواده ها لزدمی برای خرید این دستگاه نمی بینند و شرکت ها هم با اجاره دستگاه می توانند به دفعات مکرر نوزادان زیادی را درمان کنند.

حتما مطالعه کنید
 درمان زردی نوزاد

ابتدا با اندازه گیری سطح بیلی روبین خون و شدت بیماری تصمیم به استفاده از دستگاه مناسب می گیرند. اگر زردی نوزاد شدید باشد از دستگاه ۸ لامپه یا دستگاه دوبل باید استفاده شود. هر کدام از انواع دستگاه ها تنظیمات بخصوصی دارند که باید با نوع بیماری نوزاد تنظیم شود. معمولا شرکت هایی که دستگاه را اجاره می دهند نحوه درمان را به صورت عملی به والدین آموزش می دهند. امروزه دستگاه های پیشرفته ای طراحی شده است که بدون چشم بند هم می توان از ان ها استفاده کرد.

نکات کاربردی درباره اجاره دستگاه فتوتراپی

شما برای درمان زردی نوزاد هر دستگاهی را که اجاره کنید باید نکات کاربردی و مهم مربوط به آن را از کارشناسان مجموعه اجاره دهنده بپرسید. چون نحوه تنظیمات دستگاه ها با توجه به سن نوزاد، وزن نوزاد، نوع زردی، درجه بیلی روبین و … می باشد. لامپ های دستگاه ها طول عمر دارند و باید هنگام اجاره به این نکته توجه داشته باشید که طول عمر مفید لامپ ها به پایان نرسیده باشد.

بهتر است قبل از استفاده از دستگاه از استریل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اجاره دستگاه را تا زمان بهبودی کامل نوزاد تنظیم کنید.

برای دستگاه هایی که نیاز به چشم بند دارند حتما نوزاد را با چشم بند زیر دستگاه قرار دهید.

اگر کودک بعد از قرار گرفتن زیر دستگاه دچار تب یا علایم حساسیتی شد حتما درمان را متوقف و به پزشک متخصص مراجعه کنید.
نوزاد را به مدت طولانی زیر دستگاه قرار ندهید این مدت زمان با توجه به درجه بیلی روبین تعیین می شود. بهتر است به فاصله هر دو ساعت یک بار کودک با شیر مادر تغذیه کند و حتما به این نکته توجه کنید که پوشک کودک خشک باشد و کودک بدون لباس زیر دستگاه قرار بگیرد.

حتما مطالعه کنید
استفاده از دستگاه فتوتراپی خانگی

حتما توجه داشته باشید که بدون توجه به هزینه دستگاه را در یک شرکت معتبر اجاره کنید. چون درمان با دستگاه های غیر استاندارد فقط وقت شما را تلف می کند و تاثیری در کاهش بیلی روبین نخواهد داشت.

مزایای اجاره دستگاه فتوتراپی

اجاره دستگاه زردی نوزاد از ایده ال ترین روش های درمانی است که نوزاد را کاملا درمان می کند. این دستگاه از تظر پزشکی ثابت شده است و یک روش درمانی خودسرانه نیست. مزایای متعددی برای اجاره دستگاه وجود دارد که برخی از این مزایا شامل موارد زیر هستند.

هزینه های درمانی را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

مدت زمان درمان را به حداقل می رساند.

جابجایی و حمل و نقل این دستگاه آسان است.

نیازی به جدا کردن نوزاد از مادر نیست و مادر می تواند هر لحظه که بخواهد کودک خود را در آغوش بگیرد و به او شیر بدهد.

وقت والدین با روش های درمانی سنتی تلف نخواهد شد.

نوزاد در خانه تحت درمان قرار می گیرد و به دلیل عدم بستری شدن در بیمارستان به بیماری های عفونی مبتلا نخواهد شد.

خدمات مراکز اجاره دستــگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد باید از وقتی که شما متوجه این بیماری در نوزاد شدید آن را به کار بگیرید. اگر سطح بیلی روبین بسیار بالا نرفته باشد با قرار گرفتن کودک در زیر دستگاه در مدت زمان مشخصی به خوبی بیماری درمان می شود و نیازی به بستری در بیمارستان نیست.

اما در موارد خیلی کمی بیلی روبین غیر قابل کنترل می شود و به اعداد بالای ۲۰ می رسد. این خطرناکترین حالت زردی است که امکان رسوب در مغز و فلج مغزی را به دنبال دارد. مراکزی که دستگاه های زردی را اجاره می دهند به همراه دستگاه خدمات زیر را نیز ارائه می دهند.

حتما مطالعه کنید
نحوه استفاده از دستـگاه زردی نوزادان

پس از تحویل دستگاه یک کارشناس باید نحوه کار با دستگاه و نکات مهم را به والدین آموزش دهد.

همراه دستگاه یک چشم بند استریل برای پوشاندن چشم نوزاد هم داده می شود.

دستگاه تا زمانی که کودک کاملا سلامت خود را به دست بیاورد اجاره داده می شود و تا زمانی که پزشک سلامت کودک را تایید نکند دستگاه پس گرفته نمی شود.

مراکزی که دستگاه را اجاره می دهند به دلیل حساسیت بالای نوزادان پس از هر بار استفاده کاملا دستگاه را استریل می کنند.

اجاره انواع دستگاه فتوتراپی نوزاد

اگر برای انتخاب نوع دستگاه زردی نوزاد مردد هستید باید دستگاه را بر اساس نوع زردی اجاره کنید. به طور کلی دو نوع دستگاه وجود دارد، دستگاه فلورسنت و دستگاه ال ای دی. اما آنچه اهمیت دارد سن لامپ ها و عمر مفیدشان است. اما دستگاه های فتوتراپی به توجه به تعداد لامپ ها و شکل ظاهری آن ها انواع مختلفی دارند. اگر زردی زیاد باشد باید دستگاه های چهار لامپه یا شش لامپه اجاره کرد.

بهتر است در مراکز معتبری چون شرکت نوین طب ایران این دستگاه ها را اجاره کنید چون بارها مشاهده شده که افراد سودجو دستگاه های غیر استاندارد و با لامپ مهتابی را اجاره می دهند که هیچگونه تاثیر مثبتی در کاهش بیلی روبین نخواهد داشت.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

زردی نوزاد

 قطره بیلی ناستر بر کاهش زردی نوزاد تاثیری دارد؟

 قطره بیلی ناستر بر کاهش زردی نوزاد تاثیری دارد؟ علائمی مثل زرد شدن رنگ پوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره