دستگاه فتوتراپی

دستگاه فتوتراپی شرکت خدمات درمانی نوین طب شامل دو نوع کلی میباشد.

نوع اول این دستگاه ها دارای لامپ های فیلیپس آلمان بوده و خود در سه نوع 4، 6 و 8 لامپ ارائه می گردد. این دستگاه ها دیجیتال و اتوماتیک بوده و در دو نوع پایه دار دو طرف باز و اطاقدار طراحی شده اند که هر دو نوع دارای تایمر دیجیتال، نمایشگر طول عمر لامپ، سنسور دما و آلارم هشدار دهنده می باشند.

دستگاه ها دارای ارتفاع استاندارد می باشند به گونه ای که مانع آسیب به پوست کودک می شود. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که کودک بر روی تشک مخصوص خود خوابانده می شود و هیچ گونه تماسی با دستگاه نخواهد داشت.

نوع دوم دستگاه های فتوتراپی که به دستگاه های تونلی معروف هستند دارای لامپ های ال ای دی می باشند که آنها هم در انواع معادل 4 لامپ، معادل 6 لامپ و معادل 8 لامپ و intensive ارائه می گردند. این دستگاه ها به صورت یک تونل می باشند که نوزاد در زیر آن می تواند بدون چشم بند قرار بگیرد.

در مدل تونلی (سه بعدی) مغمولی نور از سه طرف به نوزاد می تابد و در مدل intensive نور از بالا، پایین و اطراف به نوزاد تابانیده می شود و قابلیت کم و زیاد نمودن نور به وسیله کلید سلکتوری روی دستگاه وجود دارد.

دستگاه های فتوتراپی تونلی قابلیت نمایش دمای زیر دستگاه و دمای بدن نوزاد را جداگانه دارا می باشد و به وسیله فن تعبیه شده داخل دستگاه امکان تهویه و تغییر دمای داخل دستگاه وجود دارد.

این دستگاه ها دارای یک کاور یکبار مصرف می باشند که برای هر نوزاد تعویض شده و کاملا بهداشتی می باشد و بسیار مناسب و لازم برای نوزادانی است که با وجود چشم بند بی قراری می کنند.